.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد لاریجانی از تغییرات مدیران در کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود نیروهای نخبه و مدیران قابل و با ظرفیت در کشور تاکید کرد دلیلی ندارد که مدیران به سرعت عوض شوند چرا که این مسئله عدم ثبات بوجود می آورد.

به گزارش مهر، علی لاریجانی که شب گذشته در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در سالن سیدالشهداءسخن می گفت، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: شما تصور می کنید اگر انقلاب اسلامی نبود و اگر شعار نه شرقی و نه غربی نبود آن وقت اسرائیل چنین وضعیتی داشت، اسرائیل قدرت مسلط منطقه بود و آمریکا قدرت مطلقه جهان.



وی با بیان اینکه تفکر انقلاب اسلامی شرایط دنیا را تغییر داد،تصریح کرد: این تفکر از جنس بیدارگونه ای بود برای مردم جهان. مشکلاتی که در دنیای امروزوجود داشت که بخشی از آن در پناه تفکر انقلاب اسلامی به آن پاسخ داده شد که این سرمایه ای بسیار بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است و باید آفرین گفت به رهبری جمهوری اسلامی در 30 سال گذشته که کارنامه خوبی از خود به جای گذاشتند.



لاریجانی درعین حال تصریح کرد: نمی خواهم بگویم بی مشکل نبودیم در بعضی از زمینه ها باید بهتر عمل می کردیم ولی برخی از مسائل که جنبه ملی داشت مورد مناقشه جناحی قرار گرفت و اسباب درگیری شد که اگر این اتفاق نمی افتاد به نفع کشور بود. در عین حال در حال حاضر همگرایی بسیار خوبی بین جریان های سیاسی بوجود آمده است هر چند که می توانستند از آن زمان بهتر استفاده کنند.



رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روی هم رفته چه در ایجاد قدرت نیروی انسانی و چه از نظر تاثیر گذاری در منطقه و از نظر ایجاد تحول در پارادایم جهانی انقلاب اسلامی نقش برجسته ای داشت و این آورده ای کم نیست.



وی با اشاره به اینکه درطول 30 سال گذشته مدیران باتجربه ای درکشور داشته ایم، تصریح کرد: در فراز و فرودهای جمهوری اسلامی این مدیران کارهای عمرانی سنگینی انجام داده اند که این سرمایه بزرگی است و باعث شد وزن ایران وزنی قابل توجه باشد. البته به همان میزان نیز ما دشمن پیدا کردیم غربی ها ممکن است در اراده ملی ما تاثیر بگذارند ولی تا حدی پشیمان شده اند چون احساس کردند نیروی مقاومی در کشور ماست و آن رهبری داعیانه رهبر معظم انقلاب و همتی است که دولت اصولگرا و مجلس داشته است که روی حقوق ملی و منافع ملی ایستادگی می کند و حاضر است بر روی آن از برخی از حقوق و ظرفیت های خود صرفنظر کند برای آنکه در مقابل بیگانه حرف واحدی بزند تا آنها نتوانند از رخنه ها سوء استفاده کنند.



لاریجانی ادامه داد: ممکن است گاهی اوقات اختلافاتی باشد ولی در کل چنین بلوغی احساس می شود و مدیریت کارآزموده پس از انقلاب این ظرفیت را ایجاد کرده است ضمن آنکه همه جریان های سیاسی به یک بلوغی از فهم و درک چالش های درونی و بیرونی کشور رسیده اند و علاقه مندند بر روی مبانی عقلانی ملاحظات و چالش های را ارزیابی کنند و ببینند کجا هستیم و باید با چه اصولی حرکت کنیم.



رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه یکی از بخش های درگیر کننده ذهن همه جریان های سیاسی مسائل اقتصادی مردم است، تصریح کرد: در همین زمان رهبر معظم انقلاب با مشورت مجمع تشخیص مصلحت سند چشم اندازی را تعریف کردند و بر اساس آن سیاست های کلی اندیشیده شد که فکر می کنم باید برای رسیدن به آن نفسی تازه کنیم برای جهش به سمت چشم انداز یعنی توقف از ارزیابی از وضع موجود.



وی با تاکید بر اینکه باید ببینیم چگونه می توانیم به سند چشم انداز برسیم، تصریح کرد: اگر ببینیم افراد مدیر قابلی هستند که اگر سکانداری کشور را بکنند از وضع موجود بیرون می رویم وظیفه ملی همه ماست که بگویید شما بیایید. اگر ما احتیاج به نفس تازه کردن داریم برای جهش به سمت سند چشم انداز است که یک مجاهدت جدی است و اگر زمانی این مجاهدت از این جنس بود که در مقابل بیگانگان بایستیم امروز مجاهدتی نیاز داریم که درک دست از چشم انداز داشته باشیم و بتوانیم گام های صحیحی را برای رسیدن به آن برداریم که کار ساده ای نیست.



نماینده مردم قم درخانه ملت با تاکید براینکه رسیدن به چشم انداز ملزوماتی دارد و با حلوا حلوا گفتن دهان انسان شیرین نمی شود، اظهار داشت: یکی از ملزومات این است که همه قبول کنیم رسیدن به این جایگاه احتیاج به یک برنامه عقلانی، دقیق و مدون دارد و با کارهای لحظه ای و سرعت زیاد به این مسئله واصل نمی شویم باید از همه نیروهای خبره استفاده کنیم.



دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ضمن تاکید مجدد بر لزوم علمی و دقیق بودن برنامه برای رسیدن به سند چشم انداز گفت: باید این برنامه آنقدر استواری داشته باشد که در تغییرات دموکراتیک کشور ما تغییر نپذیرد و یک چارچوب اصیل به ما بدهد تا در تغییرات زمانه دستکاری نشود.



وی ادامه داد: باید بپذیریم که از تمام نیروهای خبره و کارآزموده استفاده شود و اگر گروهی فکر می کنند به تنهایی می توانند این راه را طی کنند دچارسوء تفاهم هستند و اگرجریانی فکرمی کند که بقیه را حذف کند دچار سوء تفاهم است که این مسئله مشکلاتی را بوجود خواهد آورد.



لاریجانی ادامه داد: اولین مشکل این است که تمام نیروهایی که می توانستند کمک کنند خانه نشین می شوند و یا منتقد. چرا عجله دارید عقل می گوید نیروها را خانه نشین نکنید و بر مبانی اصیل وحدت همه را سر یک سفره بیاورید چرا که تجربه نشان می دهد کارهای بزرگ به تنهایی از عهده جریان های سیاسی بر نمی آید و اگر در میان اصولگرایان هم یک گروهی فکر کنند به تنهایی می توانند کار را پیش ببرند سوء تفاهم مضاعف است.



رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نکته دوم این است که بپذیریم سند چشم انداز باید میثاقی باشد که ازهمه نیروهای دلسوز نظام که این چارچوب را قبول دارند برای رسیدن به آن استفاده کنیم، ادامه داد: نباید به دنبال این باشیم که هر کس را به بهانه ای از سر راه برداریم باید تلاش کنیم دیگران را با خود همراه کنیم.



وی با تاکید بر اینکه جریان های مختلف سیاسی در کشور باید از ظرفیت سازمان یافته برخوردار باشند، خاطر نشان کرد: در کشوری که دموکراسی جدی است لازمه اش دارا بودن تشکیلات است. برخی با این فکر مخالفند و می گویند با تئوری ولایت فقیه سازگار نیست که به نظر من اشتباه است ولایت فقیه یک کسب هدایت کشور است که کوشش می کند کارها سازمان یافته پیش برود و هر چه سازمان یافته تر باشد اداره کشور آسان تر است.



لاریجانی با تاکید براینکه تشکیلات هرچقدر قویتر باشد پایه هایش محکم تر است، گفت: دراین صورت است که می تواند کارهای کشور را جلوتر ببرد ومهم نیست در چارچوب اصلاح طلبی باشد یا اصولگرایی مهم داشتن مانیفیست قابل محاسبه و تولید فکر است.



رئیس مجلس با بیان اینکه مسئله دیگر این است که جریان های سیاسی روی مسائل اصلی جهش به سوی چشم انداز وحدت داشته باشند، اظهار داشت: اینها اگر باعث حذف و درگیری نشود باعث بالندگی است. چون احزاب و تشکیلات می خواهند واسطی باشند که افراد را به سند چشم انداز برسانند و لازم است برای مقطع فعلی بین جریان های سیاسی یک سری گفتگوهای میان حزبی وجود داشته باشد که خارج از اختلافات بر روی مسائلی که برای منافع ملی کشور است توافق کنیم و در واقع برای حرکت به سمت منافع ملی به گفتگوهای میان جریانی دست بزنیم و مهم نقشه راه است و باید عادت کنیم تشکیلات و سازمان های ما بتوانند ضمن داشتن سیاستهای متفاوت بر روی منافع ملی اتفاق نظر داشته باشند.



وی با تاکید بر اینکه نکته دیگر تربیت یک سری نیرو است، اظهار داشت: داشتن نیروهای خبره که در کارهای اجرایی وحدت داشته باشند سرعت کار را بالا می برد ما نیروهای نخبه و مدیران قابل و باظرفیتی داریم که ظرفیت کشور هستند. پس دلیلی ندارد که مدیران به سرعت عوض شوند چرا که این مسئله عدم ثبات بوجود می آورد.



لاریجانی با تاکید بر اینکه در کارهای سیاسی به کارهای زودهنگام علاقه داریم، تصریح کرد: ولی مدیر استراتژیک نباید به روزمرگی بیفتد و باید نگاه دراز مدت داشته باشد و احزاب و افرادی موفقند که نگاه استراتژیک داشته باشد چرا که روزمرگی را همه بلدند و تشکیلات ظرفیتی برای این کارهاست.



رئیس مجلس خطاب به جمع گفت: توصیه ام به دوستان عزیز آن است پس از فراز و فرودها در کشور ما جریان های مختلف را آزموده اید والان می توانید تحلیل کنید نقاط ضعف و قوت آنها کدام است که البته هیچ کدام مطلق نیست باید از این تجربیات استفاده کنیم برای آنکه راه نو را پیش ببریم و امیدواریم فرآیند همه اینها چیزی باشد که رهبر معظم انقلاب طلب می کنند و طبعا مجلس که به تعبیر مقام معظم رهبری بخش نرم افزاری حکومت است با آغوش باز از این مسئله استقبال می کند و کمک می کند تا این افراد به بار بنشینند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.686 seconds.